04 marca o godz. 17.00 w DK "Chemik" szczególne wydarzenie muzyczne - Wojciech Karolak Trio.
Skład: Wojciech Karolak (organy Hammonda), Tomasz Grzegorski (saksofon), Arkadiusz Skolik (bębny)
Bilety w cenie 40 zł do nabycia w kasach kin i systemie sprzedaży on-line. 


Wojciech Karolak (ur. 28 maja 1939 w Warszawie) – polski muzyk jazzowy, pianista, kompozytor, saksofonista altowy i tenorowy, aranżer, wirtuoz organów Hammonda. Jako pianista jazzowy zadebiutował w 1956 w utworzonym przez siebie zespole dixielandowym. Jako saksofonista rozpoczął działalność dwa lata później, będąc członkiem zespołu "Jazz Believers", w którym grali m.in. Andrzej Trzaskowski, Krzysztof Komeda i Jan Ptaszyn Wróblewski. W latach 1959-60 występował w "The Wreckers" Trzaskowskiego. Jednocześnie grał w zespołach Andrzeja Kurylewicza i Jerzego Matuszkiewicza. W 1961 porzucił działalność saksofonisty i poświęcił się wyłącznie pianistyce. W 1962 założył, wspólnie z Romanem Dylągiem i Andrzejem Dąbrowskim, własne trio - The Karolak Trio, z którym nagrał swoją pierwszą autorską płytę. W latach 1963-66 współpracował z zespołem Polish Jazz Quartet Jana Ptaszyna Wróblewskiego. Od 1966 do 1973 przebywał w Szwecji. W okresie tym grał w różnych zespołach, współpracując także z Michałem Urbaniakiem, z którym występował m.in. w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Stanach Zjednoczonych. Po powrocie do Polski, w latach 1973-78 był członkiem zespołu Wróblewskiego - "Mainstream". Współpracował również z Czesławem Bartkowskim, Januszem Muniakiem, Zbigniewem Namysłowskim, Tomaszem Szukalskim, Jarosławem Śmietaną oraz Studiem Jazzowym Polskiego Radia. W 1979 postanowił ograniczyć działalność koncertową i poświęcić się komponowaniu. Pisał piosenki rozrywkowe i kabaretowe, najczęściej do tekstów żony - Marii Czubaszek. W latach 1980. powstały większe formy - suity, muzyka do filmów i spektakli teatralnych, a także liczne tematy jazzowe. Wojciech Karolak do działalności koncertowej powrócił w 1984, występując w triu Szukalskiego i Bartkowskiego. Z muzykami tymi nagrał płytę długogrającą "Time Killers", uznaną przez magazyn "Jazz Forum" za najlepszą płytę jazzową lat 80. W następnych latach nagrywał dla Polskiego Radia, a także dla zagranicznych firm fonograficznych. W 1995 wraz z Piotrem Baronem i Zbigniewem Lewandowskim założył The High Bred Jazz Trio. Współpracował również z zespołem Guitar Workshop Leszka Cichońskiego. W 1998, z okazji 40-lecia swej pracy artystycznej, wystąpił ze specjalnym jubileuszowym koncertem podczas Jazz Jamboree. W ankietach magazynu "Jazz International" w latach 1973-74 uznany został za organistę jazzowego Europy, a w rankingu "Jazz Forum" wielokrotnie zwyciężał w kategoriach: aranżer (w latach 1983-86) i organista (1983-88, 1990 oraz 1992-2001). W 2007 otrzymał "Mateusza" - Nagrodę im. Mateusza Święcickiego za całokształt twórczości, przyznaną przez Redakcję Muzyczną Programu 3 Polskiego Radia. W 2010 został uhonorowany nagrodą "Złoty Fryderyk" za całokształt osiągnięć artystycznych.
Tomasz Grzegorski jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Zadebiutował na scenie jazzowej w 1997 roku w zespole Quintessence Eryka Kulma. W roku 1998, wraz z zespołem Parnas Jazz Quintet zostali laureatami 1-go miejsca na festiwalach: Jazz Juniors, Pomorskiej Jesieni Jazzowej, oraz 2-go miejsca na Festiwalu Standardów Jazzowych w Siedlcach. W 1999 roku rozpoczął współpracę z Jerzym Małkiem i jego kwintetem. Zespół zdobył 1 miejsce na festiwalach: Jazz Juniors'99,Pomorska Jesień Jazzowa'99, oraz Konkursie Młodych Zespołów Jazzowych w Gdyni 2000. Tomasz Grzegorski jest również laureatem 3-go miejsca Międzynarodowych Zmagań Jazzowych w Szczecinie'03. W 2005 roku został zaproszony przez światowej sławy skrzypka Nigela Kennedy do zespołu Nigel Kennedy International Quintet z którym to grał koncerty na całym świecie: w Australii, Austrii, Chinach, Czechach, Francji ,Japonii, Korei Płd., Libanie, Norwegii, Palestynie, Szwajcarii, Szwecji i Ukrainie. Współpracował i nagrywał między innymi z:Januszem Muniakiem, Kazimierzem Jonkiszem, Markiem Bałatą, Andrzejem Cudzichem, Wojciechem Groborzem, Wojciechem Karolakiem, Leszkiem Kułakowskim, Jarosławem Śmietaną, słowackim triem Nothing But Swing, Josef "Dodo" Sosoka Jazz Family oraz kubańskim trębaczem Lazaro Cruz'em. Występował na wielu festiwalach w kraju jak i zagranicą min.: Jazz Jamboree, Jazz nad Odrą, Sopot Molo Jazz Festiwal, Jazz na Starówce, Świdnik Jazz Festiwal, Festiwal Pianistów Jazzowych w Kaliszu, Komeda Jazz Festiwal, Kaunas Jazz Festival (Litwa),Swing White Nights (St. Petersgurg, Rosja),Jazz pod Hradom (Słowacja),Leverkusen Jazztage (Niemcy), Hague Jazz Festival (Holandia) i wielu innych.
Arek Skolik należy do grona muzyków, którzy nie starają się być nowatorscy za wszelką cenę, raczej chyli on czoła przed dziesięcioleciami tradycji, starając się wpisać w nią swój muzyczny temperament. Lista muzyków, z którymi współpracował jest imponująca: Lee Konitz, Janusz Muniak, Tomasz Gwinciński, Leszek Możdżer, Maciek Sikała, Tomasz Szukalski, Piotr Baron, Piotr Wojtasik, Krzysztof Popek, Jerzy Milian, John Zorn, Steve Logan, Urszula Dudziak, Michał Urbaniak, Zbigniew Namysłowski, Tymon Tymański, Jan Ptaszyn Wróblewski, Jacek Niedziela, Wojciech Niedziela, Shakin Dudi, Jarosław Śmietana, Nigel Kennedy, Wojciech Karolak, Piotr Cieślikowsk, Stanisław Soyka. Od lat zajmuje czołowe miejsca w ankiecie pisma Jazz Forum w kategorii perkusista jazzowy.

Wojciech Karolak Trio