KUP ON-LINE
„Kinder Yorn – wspomnienia z żydowskiego miasteczka” – koncert w wykonaniu
zespołu „Sentido” w składzie: Edyta Krzemień – wokal, Karolina Matuszkiewicz - skrzypce, kemancze, suka, wokal, Arad Emamgholi - daf, tombak, wokal, oraz Piotr Kopietz - akordeon, narracja aranżacje, kierownictwo artystyczne.
Szeroko pojęta żydowska tradycja muzyczna inspirowała i wciąż inspiruje twórców oraz wykonawców wywodzących się z różnych stylów muzycznych. Jej bogactwo, różnorodność i niezaprzeczalny urok zjednują sobie rzesze słuchaczy na całym świecie.Dokonując gruntownej selekcji muzyki żydowskiej, zespół „Sentido” stworzył repertuar, w którym gra oraz śpiewa się emocje niezwykłe i zbyt silne, by je słowami zwykłymi wyrazić. W repertuarze znajdują się utwory twórców pochodzenia żydowskiego należących do różnych nurtów stylistycznych, a także utwory inspirowane kulturą żydowską. Autorami tekstów są m.in.: Jacek Cygan, Agnieszka Osiecka i Roman Kołakowski. Całość w autorskim opracowaniu
muzycznym Piotra Kopietza oraz zwieńczona ciekawą narracją.
W programie m.in.: Mordehaj Gebirtig - Kinder Yorn; Abraham Ellstein - Oj mame;
Alexander Olshanetsky - Miasteczko Bełz; Alexander Olshanetsky - Friling; Sholom Secunda - Bei mir bistu shein; Zygmunt Konieczny - Oczy tej małej; Zygmunt Konieczny - Chwalmy Pana.
Edyta Krzemień - ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno - Aktorski Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2008 roku zadebiutowała rolą Christine w musicalu „Upiór w Operze” w Teatrze Muzycznym Roma. W kolejnych latach, na wielu scenach teatralnych zagrała główne lub jedne z głównych ról m.in. w takich musicalach jak: Les Miserables, Tarzan, Sweeney Todd, Ghost, Jekyll and Hyde, Sister Act, Miss Saigon, Piloci. Koncertuje z repertuarem musicalowym i filmowymi. Jest ponadto zafascynowana szeroko pojętą muzyką Orientu. Współpracuje m.in. z Wrocławskim Teatrem Pieśni Kozła, a także ze Zbigniewem Preisnerem, z którym nagrała utwory na płytę „W poszukiwaniu dróg”. Pod batutą kompozytora i z jego utworami wystąpiła w megaron Concert Hall w Atenach, oraz na festiwalu „Klara Music Festival” w Brukseli a także „Haifa Film Festival” gdzie wykonywała utwory z filmów Krzysztofa Kieślowskiego.
Zaśpiewała ponadto w spektaklu Z. Preisnera i E. Lipskiej „2016 Dokąd ?” w NFM we Wrocławiu, na 29 Gali wręczenia Europejskich Nagród Filmowych, na koncercie z Tauron Arena z okazji 40-lecia pracy artystycznej Zbigniewa Preisnera, a także w
Instituto Cultural de Leon w ramach XXIV Festiwalu "Internacional de Arte Contemporáneo" (Meksyk 2021).
Karolina Matuszkiewicz - skrzypaczka, wokalistka, multiinstrumentalistka. Absolwentka UMFC w Warszawie w klasie skrzypiec oraz AM w Krakowie w klasie fideli kolanowych. Koncertuje na rzadko spotykanych instrumentach, takich jak: kemanche, suka biłgorajska, fidel płocka, kobyz. Na stałe współpracuje z prof. Marią Pomianowską, Karoliną Cichą, Nikola Kołodziejczykiem, Gerardem Edery i Piotrem
Kopietzem oraz okazjonalnie z zespołem „Kapela ze wsi Warszawa”. Jest założycielką zespołów T/Aboret, Karma Trio, Wiklinowa, Andre & the Giants (Rozen), z którymi czynnie koncertuje z autorskim programem. Artystka w swoim dorobku artystycznym posiada liczne nagrania audio i video zrealizowane dla wytwórni płytowych, radia i telewizji. Koncertowała w Rosji, Indiach, RPA, Wietnamie, Chinach, Tunezji, Anglii, Szkocji, Niemczech, Danii, Białorusi, na Węgrzech, na Litwie, we Włoszech, we Francji i w Polsce. Jest laureatką prestiżowych konkursów w dziedzinie muzyki tradycyjnej:
- II miejsce z zespołem „Karma Trio” na Turnieju
Muzyków Prawdziwych w Filharmonii w Szczecinie - Indywidualna nagroda wokalna imienia Anny Kiełbusiewicz na Mikołajkach
Folkowych w Lublinie - III miejsce z zespołem „Karma Trio” na Mikołajkach Folkowych w Lublinie - Nagroda Publiczności z
zespołem „Karma Trio” na Mikołajkach Folkowych w Lublinie - I miejsce i Grand Prix z kwartetem „T/Aboret” na Mikołajkach
Folkowych w Lublinie - Nagroda Publiczności z kwartetem „T/Aboret” na Mikołajkach Folkowych w Lublinie - Dwukrotne
zakwalifikowanie się do Finału konkursu „Nowa Tradycja” w Warszawie wraz z zespołem „T/Aboret”.
Arad Emamgholi – perkusista. Urodził się w 1983 roku w Sanandadż w irańskim Kurdystanie. W wieku 5 lat rozpoczął naukę gry na daf (tradycyjny irański bęben obręczowy) w świątyni sufickiej. W 2002 roku ukończył studia z zakresu kinematografii na Uniwersytecie w Teheranie. Od 1992 roku prowadzi intensywną działalność koncertową występując na prestiżowych festiwalach muzycznych i w uznanych salach koncertowych całego świata. Prowadzi również regularnie kursy mistrzowskie gry na daf. Występował z wieloma uznanymi artystami i zespołami w Iranie i poza jego granicami. W 2005 roku został wydany w Iranie jego debiutancki album „Shur-e Daf”. Od tamtej pory uczestniczył w szeregu nagrań płytowych znakomitych kompozytorów, wokalistów i instrumentalistów.
Piotr Kopietz – multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu. Umiejętności wykonawcze doskonalił również na Universität für Musik und darstellende Kunst w
Grazu (Austria) w klasie prof. Janne Rättyä. Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim – bandoneonie oraz jest jednym z niewielu koncertujących na rzadkim instrumencie francuskim - akordinie.
Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza jej granicami (m.in.: Austria, Czechy, Litwa, Niemcy, Rosja, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy). Prezentował muzykę klasyczną, rozrywkową, improwizowaną i world music na szeregu uznanych festiwalach oraz scenach koncertowych (w tym: polskich filharmonii, teatrów i ośrodków kultury, Studio Koncertowe im. W. Lutosławskiego, Muzyczne Studio Polskiego Radia im. A. Osieckiej, Zamek Królewski w Warszawie, Sinfonia Varsovia).
Nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował m.in. ze zdobywcą Oskara, Janem A.P. Kaczmarkiem, nagrywając muzykę kompozytora. Przez 5 sezonów artystycznych wykonywał muzykę na żywo w spektaklu „Tango Piazzolla” w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. W 2020 r. koncertował ze światowej sławy
skrzypkiem – Roby Lakatos, nagrywając m.in. płytę pt. „World Tangos”.
Piotr jest twórcą oraz kierownikiem artystycznym kilkunastu zespołów i projektów muzycznych, w tym m.in.: „Sentido” oraz „Retro Orchestra”. Na stałe występuje w zespołach „Gang Tango” (czołowy polski zespół wykonujący tanga świata) oraz
„Orkiestra Adria" (nawiązująca składem i idiomem brzmieniowym do zespołów występujących w międzywojennych lokalach i teatrach rewiowych Warszawy). W 2011 r. nagrał płytę „Retrato” (z tangami argentyńskimi i kompozycjami własnymi), a w 2021 płytę „World of Orient” (w klimacie szeroko pojętej muzyki Orientu). Piotr jest aranżerem wszystkich utworów na obu w/w płytach oraz we wszystkich własnych projektach muzycznych. Jako aranżer współpracował m.in. z: Kayah, Kubą Badachem, Katarzyną Cerekwicką, Anną Karwan, Lalą Czaplicką, Sentido, Orkiestra Adria, Gang Tango, Retro Orchestra.
„Kinder Yorn – wspomnienia z żydowskiego miasteczka” – koncert w wykonaniu
zespołu „Sentido” w składzie: Edyta Krzemień – wokal, Karolina Matuszkiewicz - skrzypce, kemancze, suka, wokal, Arad Emamgholi - daf, tombak, wokal, oraz Piotr Kopietz - akordeon, narracja aranżacje, kierownictwo artystyczne.
Szeroko pojęta żydowska tradycja muzyczna inspirowała i wciąż inspiruje twórców oraz wykonawców wywodzących się z różnych stylów muzycznych. Jej bogactwo, różnorodność i niezaprzeczalny urok zjednują sobie rzesze słuchaczy na całym świecie.Dokonując gruntownej selekcji muzyki żydowskiej, zespół „Sentido” stworzył repertuar, w którym gra oraz śpiewa się emocje niezwykłe i zbyt silne, by je słowami zwykłymi wyrazić. W repertuarze znajdują się utwory twórców pochodzenia żydowskiego należących do różnych nurtów stylistycznych, a także utwory inspirowane kulturą żydowską. Autorami tekstów są m.in.: Jacek Cygan, Agnieszka Osiecka i Roman Kołakowski. Całość w autorskim opracowaniu
muzycznym Piotra Kopietza oraz zwieńczona ciekawą narracją.
W programie m.in.: Mordehaj Gebirtig - Kinder Yorn; Abraham Ellstein - Oj mame;
Alexander Olshanetsky - Miasteczko Bełz; Alexander Olshanetsky - Friling; Sholom Secunda - Bei mir bistu shein; Zygmunt Konieczny - Oczy tej małej; Zygmunt Konieczny - Chwalmy Pana.
Edyta Krzemień - ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno - Aktorski Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2008 roku zadebiutowała rolą Christine w musicalu „Upiór w Operze” w Teatrze Muzycznym Roma. W kolejnych latach, na wielu scenach teatralnych zagrała główne lub jedne z głównych ról m.in. w takich musicalach jak: Les Miserables, Tarzan, Sweeney Todd, Ghost, Jekyll and Hyde, Sister Act, Miss Saigon, Piloci. Koncertuje z repertuarem musicalowym i filmowymi. Jest ponadto zafascynowana szeroko pojętą muzyką Orientu. Współpracuje m.in. z Wrocławskim Teatrem Pieśni Kozła, a także ze Zbigniewem Preisnerem, z którym nagrała utwory na płytę „W poszukiwaniu dróg”. Pod batutą kompozytora i z jego utworami wystąpiła w megaron Concert Hall w Atenach, oraz na festiwalu „Klara Music Festival” w Brukseli a także „Haifa Film Festival” gdzie wykonywała utwory z filmów Krzysztofa Kieślowskiego.
Zaśpiewała ponadto w spektaklu Z. Preisnera i E. Lipskiej „2016 Dokąd ?” w NFM we Wrocławiu, na 29 Gali wręczenia Europejskich Nagród Filmowych, na koncercie z Tauron Arena z okazji 40-lecia pracy artystycznej Zbigniewa Preisnera, a także w
Instituto Cultural de Leon w ramach XXIV Festiwalu "Internacional de Arte Contemporáneo" (Meksyk 2021).
Karolina Matuszkiewicz - skrzypaczka, wokalistka, multiinstrumentalistka. Absolwentka UMFC w Warszawie w klasie skrzypiec oraz AM w Krakowie w klasie fideli kolanowych. Koncertuje na rzadko spotykanych instrumentach, takich jak: kemanche, suka biłgorajska, fidel płocka, kobyz. Na stałe współpracuje z prof. Marią Pomianowską, Karoliną Cichą, Nikola Kołodziejczykiem, Gerardem Edery i Piotrem
Kopietzem oraz okazjonalnie z zespołem „Kapela ze wsi Warszawa”. Jest założycielką zespołów T/Aboret, Karma Trio, Wiklinowa, Andre & the Giants (Rozen), z którymi czynnie koncertuje z autorskim programem. Artystka w swoim dorobku artystycznym posiada liczne nagrania audio i video zrealizowane dla wytwórni płytowych, radia i telewizji. Koncertowała w Rosji, Indiach, RPA, Wietnamie, Chinach, Tunezji, Anglii, Szkocji, Niemczech, Danii, Białorusi, na Węgrzech, na Litwie, we Włoszech, we Francji i w Polsce. Jest laureatką prestiżowych konkursów w dziedzinie muzyki tradycyjnej:
- II miejsce z zespołem „Karma Trio” na Turnieju
Muzyków Prawdziwych w Filharmonii w Szczecinie - Indywidualna nagroda wokalna imienia Anny Kiełbusiewicz na Mikołajkach
Folkowych w Lublinie - III miejsce z zespołem „Karma Trio” na Mikołajkach Folkowych w Lublinie - Nagroda Publiczności z
zespołem „Karma Trio” na Mikołajkach Folkowych w Lublinie - I miejsce i Grand Prix z kwartetem „T/Aboret” na Mikołajkach
Folkowych w Lublinie - Nagroda Publiczności z kwartetem „T/Aboret” na Mikołajkach Folkowych w Lublinie - Dwukrotne
zakwalifikowanie się do Finału konkursu „Nowa Tradycja” w Warszawie wraz z zespołem „T/Aboret”.
Arad Emamgholi – perkusista. Urodził się w 1983 roku w Sanandadż w irańskim Kurdystanie. W wieku 5 lat rozpoczął naukę gry na daf (tradycyjny irański bęben obręczowy) w świątyni sufickiej. W 2002 roku ukończył studia z zakresu kinematografii na Uniwersytecie w Teheranie. Od 1992 roku prowadzi intensywną działalność koncertową występując na prestiżowych festiwalach muzycznych i w uznanych salach koncertowych całego świata. Prowadzi również regularnie kursy mistrzowskie gry na daf. Występował z wieloma uznanymi artystami i zespołami w Iranie i poza jego granicami. W 2005 roku został wydany w Iranie jego debiutancki album „Shur-e Daf”. Od tamtej pory uczestniczył w szeregu nagrań płytowych znakomitych kompozytorów, wokalistów i instrumentalistów.
Piotr Kopietz – multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu. Umiejętności wykonawcze doskonalił również na Universität für Musik und darstellende Kunst w
Grazu (Austria) w klasie prof. Janne Rättyä. Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim – bandoneonie oraz jest jednym z niewielu koncertujących na rzadkim instrumencie francuskim - akordinie.
Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza jej granicami (m.in.: Austria, Czechy, Litwa, Niemcy, Rosja, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy). Prezentował muzykę klasyczną, rozrywkową, improwizowaną i world music na szeregu uznanych festiwalach oraz scenach koncertowych (w tym: polskich filharmonii, teatrów i ośrodków kultury, Studio Koncertowe im. W. Lutosławskiego, Muzyczne Studio Polskiego Radia im. A. Osieckiej, Zamek Królewski w Warszawie, Sinfonia Varsovia).
Nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował m.in. ze zdobywcą Oskara, Janem A.P. Kaczmarkiem, nagrywając muzykę kompozytora. Przez 5 sezonów artystycznych wykonywał muzykę na żywo w spektaklu „Tango Piazzolla” w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. W 2020 r. koncertował ze światowej sławy
skrzypkiem – Roby Lakatos, nagrywając m.in. płytę pt. „World Tangos”.
Piotr jest twórcą oraz kierownikiem artystycznym kilkunastu zespołów i projektów muzycznych, w tym m.in.: „Sentido” oraz „Retro Orchestra”. Na stałe występuje w zespołach „Gang Tango” (czołowy polski zespół wykonujący tanga świata) oraz
„Orkiestra Adria" (nawiązująca składem i idiomem brzmieniowym do zespołów występujących w międzywojennych lokalach i teatrach rewiowych Warszawy). W 2011 r. nagrał płytę „Retrato” (z tangami argentyńskimi i kompozycjami własnymi), a w 2021 płytę „World of Orient” (w klimacie szeroko pojętej muzyki Orientu). Piotr jest aranżerem wszystkich utworów na obu w/w płytach oraz we wszystkich własnych projektach muzycznych. Jako aranżer współpracował m.in. z: Kayah, Kubą Badachem, Katarzyną Cerekwicką, Anną Karwan, Lalą Czaplicką, Sentido, Orkiestra Adria, Gang Tango, Retro Orchestra.
